Voi hyvin -päivä Arttelissa 22.5.18

22.5.2018

Toukokuussa Arttelissa voidaan hyvin! Artteli talo täyttyy jälleen ti 22.5. klo 12 alkaen monenlaisesta mukavasta tekemisestä ja kokemisesta. Tapahtumaan on vapaa pääsy ja se on maksuton.

Tapahtuman teemana on kokonaisvaltainen ihmisen hyvinvointi ja tänä vuonna olemme miettineet erityisesti miten eri sukupolvet voisivat kohdata ja nauttia yhdessä yhteisestä tekemisestä.

OHJELMA

Koko päivän non-stop tapahtumat
klo 12-19:

• Etna-työn lättyteltta, sisäpiha
  • Pop up -Mielikahvila: Ongintaa, kohtaamisia, alkoholittomia drinkkejä ja pientä purtavaa klo 13-19, keittiötila Läppä, 0. krs
  • Kahvila Paulikki avoinna koko tapahtuman ajan
  • Mies, tule Arttelin takkahuoneelle tapaamaan Miessakit! Kaffetta ja puhetta mm. Futiksen MM-kisoista. Takkahuoneella (5. krs) klo 12-17, 17-19 Miessakkien toimisto, 2. krs
  • ”Pudota kivi sydämeltä”. Osviitan pop up –kriisipiste, sisäpiha
  • Turvallisesti liikenteessä! Tule tutustumaan törmäyskelkkaan ja törmäysvaakaan, sisäpiha
  • Elokolossa tehdään yhteinen seinäkirjoitusteos; Mitä haluaisit tehdä ensi kesänä? Lisäksi photobooth kuvaushassuttelua, 1. krs
  • Ahjolan Setlementin Poikatyö esittelee tulevia kesätoimintoja sekä syksyllä alkavaa Isovelitoimintaa, sisäpiha

Non-stop tapahtumat ja pajat
klo 12 alkaen:

• Klo 12-17 Lapsiparkki, Sillan sote-paja, 4. krs
  • Klo 12-15 Kulttuuripaja Virrassa tehdään rintamerkkejä. Käytettävissä on erilaisia tarvikkeita kaiken ikäisten makuun, 3. krs
  • Klo 13-14 Kulttuuripaja Virrassa keksitään yhdessä tarinoita Story Cubes -tarinanoppien avulla, 3. krs
  • Klo 12-15 TEOT-työllistymishankkeessa avoimet ovet. Tule keskustelemaan työllistymismahdollisuuksista, työhyvinvoinnista ja unelmien työpaikasta, 4. krs
  • Klo 12-16 Sirkus Fokus polkaisee paikalle sirkuspyörällään tuoden mukanaan iloa, väriä ja temppuilua, monitoimitila Pohja, 0. krs
  • Klo 12-17 Taika-pajan Mindfulness-värityspaja, 2. krs
  • Klo 12-17 Taika-pajan työnäytös matonkuteiden leikkaamisesta ja mattojen virkkaamisesta. Myynnissä virkattuja mattoja ja muita käsityö- sekä taidetuotteita, 2. krs
  • Klo 12-17 ”Mitä iloa digistä?” Markku-hanke vie iäkkäiden päiväpalvelua lähelle kotia. Tule paikalle saamaan hyvinvointia edistävää digiohjausta. Voit ottaa oman älylaitteesi mukaan tai käyttää lainalaitetta. Kahvilan takaosa, 1. krs
  • Klo 13-15 Nääsvillen kaikenikäisille sopiva tasapainorata. Lisäksi Puristusvoimamittausta, tanssisali Korko, 4. krs
  • Klo 13-16 Inka Ylihärsilän paja: yhteisöllinen taideteos teemasta ”Mistä saat hyvää mieltä?” Kokoustila Pistokas 2. krs
  • Klo 14-16 Kölvin nuoret opastavat älykännykän käyttöä senioreille. Ota oma laite mukaan! Kahvilan takaosa, 1. krs
  • Klo 14-18 Poikkea Pirkanmaan syöpäyhdistyksen pisteellä kuulemassa vinkit tulevan kesän turvalliseen auringonottoon, sisäpiha
  • Klo 15-17 Mielen Avoimen Opiston pisteellä esittelyssä opiston toimintaa yleisesti ja erityisesti tulevan kesän kurssikalenteri, sisäpiha
  • Karvakaverit omistajineen poikkeavat tapahtumassa tervehtimässä ja rapsuteltavina, sisäpiha

Luentoja, esityksiä, työpajoja:

• Klo 12.15 Naurujooga-kouluttaja Reima Kanervan näytekoulutus Naurujoogasta, tanssisali Korko, 4. krs
  • Klo 12.30, 13.30, 14.30 Satuhetkiä kaikenikäisille, kokoustila Tohveli, 3. krs
  • Klo 12.30, 13.30, 14.30 Pirkanmaan Martat maistattavat ja opastavat valmistamaan terveellisiä smoothie-juomia, sisäpiha
  • Klo 13 Pispalan koulun 4A-luokan musiikkiluokkalaiset esittävät liikennelauluja, sisäpiha
  • Klo 15 Kulttuuriosuuskunta Uulun Afrikkalainen satuseikkailu Chiwele ja jättiläinen – työpaja, tanssisali Korko, 4. krs
  • Klo 16 Kiinalaisen lääketieteen luento aiheesta Tasapaino ja terveys, monitoimitila Pohja, 0. krs

Tapahtuman järjestävät:

Ahjolan Setlementin Poikatyö, Artteli-kumppanuusyhdistys ry, EHYT ry ja Elokolo, EHYT:n ja TMS:n Mielikahvila-hanke, Kölvin Monikulttuurinen Nuorisotyö ry, Mielen ry:n Kahvila Paulikki ja Mielen avoin opisto, Miessakit ry, Nääsville ry, Tampereen A-Kilta ry:n Etna-työ, Sirkus Fokus ja TEOT -työllistymishanke, Tampereen ammattikorkeakoulu, Tampereen Liikenneraittiusyhdistys ry, Tampereen mielenterveysseura ry:n Kriisikeskus Osviitta, Tampereen sydänyhdistys ry, Pirkanmaan syöpäyhdistys ry, Silta-valmennusyhdistys ry:n SoTe- ja Taika-pajat, Sopimusvuorisäätiön Markku-matkaava päiväpalvelu -hanke, Sosped säätiön Kulttuuripaja Virta ja Suomen Karva-Kaverit ry Pirkanmaa

Voi hyvin! -päivä osallistuu Tampereen Mental Health Art Week -tapahtumaviikkoon.