Kumppanien kuulumiset

9.8.2019

Masi-hanke hakevapaaehtoisia

Haluatko auttaa muita isiä? Haluatko olla mukana tukemassa heitä vanhemmuudessaan ja ennaltaehkäisemässä mieliala- ja masennusoireiden vaikutuksia isyyteen? Miessakkien Masi-hanke hakee vapaaehtoisia isille suunnatun chat-palvelun päivystäjiksi! Syksyn haku: ilmoittaudu mukaan 30.9. mennessä. Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumisohjeet löydät täältä.

Puutarhajuhla @ Kartanokahvila Mielihyvin 17.8.

Koko perheen kesäkauden päätösjuhlla täyttyy tuttuun tapaan mm. eri taiteenalojen esityksistä, työpajoista ja opaskierroksista. Tapahtuma huipentuu illalla järjestettäviin lavatansseihin, joiden rytmistä vastaa Huojuva Komppi. Lisätietoa Facebookista.

Yhteisöpaja ja idearyhmä starttaavat Yhteisötila KUULUssa 19.8.

Valo-Valmennusyhdistyksen yhteisöpaja käynnistää viikot aamukahvien merkeissä 19.8. alkaen. Maanantaisin klo 9:30-11 kerrataan mennyttä viikkoa, suunnitellaan alkavaa ja tsempataan hankalissa asioissa. Idearyhmä kokoontuu torstai-iltapäivisin klo 13-14:30 alkaen 22.8.

Nauha ry:n Sadonkorjuujuhlat ja Pestuumarkkinat 4.9.

Perinteiset Sadonkorjuujuhlat & Pestuumarkkinat keskiviikkona 4.9.2019 klo 12 alkaen Vilusen Kartanolla Kaukajärvellä. Teemana vuonna 2019 on  Nauhan 50 vuotta legendaarisella Vilusen Kartanolla. Lisätietoa tapahtumasta löydät täältä.

Saavutettavuustyö käytännössä -seminaari 18.9.

Ilmoittaudu mukaan ilmaiseen Sanoista tekoihin - Saavutettavuustyö käytännössä -seminaariin. Seminaari järjestetään 18.9. Tampereella hotelli Koskipuistossa (Koskikatu 5). Päivän aikana kuullaan saavutettavuudesta käytännössä niin erilaisten käyttäjien kuin organisaatioiden näkökulmasta. Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet löydät täältä.

Mielenterveystyön päivä 21.11.

Tampereen ammattikorkeakoulu järjestää mielenterveystyön päivän yhdessä Euroopan psykiatristen sairaanhoitajien (Horatio) ja Suomen sairaanhoitajaliiton kanssa.

Päivän aikana tarkastellaan laaja-alaisesti mielenterveyshoitotyötä eri puolilla Eurooppaa ja tutustutaan menetelmiin, joita mielenterveystyössä voi käyttää maasta riippumatta. Menetelmistä esillä ovat taiteen käyttö mielenterveyshoitotyössä, eläinavusteinen terapia ja näyttöön perustuvat, lyhytterapeuttiset menetelmät, jotka eivät edellytä psykoterapeutin koulutusta. Lisätietoja täältä

Elokolon aamukävelyt

Arttelin aulasta lähdetään kevyelle aamukävelylle joka arkipäivä kello 10.20.

Toimintaan ei tarvitse sitoutua ja halutessaan voi käydä kävelyllä vain kerran. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Kävelyreitit valitsemme yhdessä. Ulkoilemme puolisen tuntia tai kävelijöiden innostuksen mukaan. Kumppanuustalo Arttelista voi halutessaan lainata kävelysauvoja. Kävelyn jälkeen juomme Elokolossa yhdessä kahvit.
Toiminta on kaikille avointa ja maksutonta.