Kansalaisvaikuttamisen juhlapäivä 1.10.

11.6.2019

Ilmoittaudu mukaan kansalaisvaikuttamisen juhlapäivään 1.10.

Tampereen päivänä juhlistamme Tampereen tekijöitä ja kokijoita, eli kansalaisia, ja tekemäämme aktiivista työtä paremman asuinkorttelin, kaupungin, yhteiskunnan ja maailman puolesta. Kutsumme teidät juhlimaan kanssamme mahtavaa kaupunkiamme ja sen aktiivisia vaikuttajia. Kansalaisvaikuttamisen juhlapäivänä haluamme kiinnittää huomion niihin mahdollisuuksiin ja ihmisiin, jotka tekevät Tampereesta paremman kaupungin meille kaikille: kansalaisaktiiveihin, yhdistyksiin ja yhteiskunnallisiin vaikuttajiin.

Aika: tiistai 1.10. klo 15-19
Paikka: Tampere-talo, Yliopistonkatu 55

Tapahtuma Facebookissa

Tarjoamme mahdollisuuden tamperelaisille yhdistyksille esitellä toimintaansa kansalaisille mukavan musiikin ja puheiden säestämänä. Ilmoittaudu siis mukaan tekemään yhdessä uutta perinnettä Tampereelle kansalaisvaikuttamisen ja Miina Sillanpään hengessä.Ilmoittaudu esittelemään toimintaasi tällä lomakkeella 15.8.2019 mennessä.

Kansalaisvaikuttamisen juhlapäivä on Miina Sillanpää –seuran aloitteesta syntynyt uusi juhlapäivä, jonka kunniaksi on liputettu neljän vuoden ajan. Seuran mukaan kansalaisvaikuttamisen juhlapäivä on oivallinen tilaisuus kaikille järjestöille tehdä omaa toimintaansa tunnetuksi ja edistää jäsenhankintaa. Seura toivoo, että kaikki yhdistykset, järjestöt ja organisaatiot sekä valtakunnallisella että paikallistasoilla juhlistaisivat 1.10. liputuspäivää liputtamalla mahdollisuuksien mukaan sekä järjestämällä omia tapahtumia ja viestimällä liputuksesta eteenpäin omissa verkostoissaan.

”Kansalaisyhteiskunta ja kansalaisvaikuttaminen ovat tärkeitä yhteiskuntien kehitykselle. Ne varmistavat sen, että ihmisten keskinäinen sekä ihmisten ja päättäjien vuoropuhelut ovat jatkuvia.  Kansalaisyhteiskunta varmistaa osallisuutta ja luo yhteiskuntaan kiinteyttä. Kansalaistoimintaan liittyvä vastavuoroisuus pitää nykyisinkin yhteiskunnan eriarvoistuessa yllä ihmisten välistä luottamusta.”

- Miina Sillanpää -seura

Tilaisuuden järjestää Tampereen Järjestöedustamo, lisätietoja:

Susanna Lundström
Tampereen kaupunki, kulttuuri- ja vapaa-aikapalvelut
susanna.lundstrom(at)tampere.fi, p. 040 355 8745

Nina Lindberg