Asunnottomien yö Arttelissa toivottaa kaikki tervetulleiksi

10.10.2019

Tamperelaiset yhdistykset, yhteisöt, vapaaehtoiset ja sponsorit järjestävät yhdessä kaikille avoimen ja maksuttoman Asunnottomien yön tapahtuman Tampereella Kumppanuustalo Arttelissa. Tänä vuonna Asunnottomien yö Arttelissa tarjoaa maksutta tapahtuman kävijöille ruokaa, ulkoiluvarusteita ja hygieniatarvikkeita, kampaamo-, parturi- ja fysioterapiapalveluita sekä neuvontaa asumiseen liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi ohjelmassa on esimerkiksi tulishow, musiikkia sekä ajatuksia herättävä keskustelu, jonka puhujia ovat mm. kaupunginvaltuutetut sekä kokemusasiantuntija.

Tapahtumassa jaettavat ulkoiluvarusteet, kuten takit, pipot, hanskat ja sukat, sekä hygieniatarvikkeet ovat kaikki kerätty lahjoituksina.

–  Hygieniatarvikkeita on lahjoitettu paljon ja monipuolisesti. Ihmiset ovat olleet kiinnostuneita ja he ovat ottaneet huomioon tämän vuoden Asunnottomien yön teeman lahjoittamalla erityisesti naisten hygieniatuotteita, kertoo Valo-Valmennuksen Tia-Maria Tamminen.

Arttelin tapahtuma on osa valtakunnallista Asunnottomien yötä, jonka teemana on tänä vuonna naisten asunnottomuus. Tavoitteena on nostaa esiin asunnottomat naiset, sillä he taistelevat muun muassa palvelujen ja avun saamiseksi, itsemääräämisoikeuden ja ruumiillisen koskemattomuuden säilyttämiseksi, perhesuhteiden säilyttämiseksi, ja näkyväksi tulemiseksi. Asunnottomien yö haluaa tuoda esiin sen, miten asunnottomissa naisissa on paljon voimaa.

– Järjestöissä tehdään paljon hyvää työtä asunnottomuuden ja syrjäytymisen ehkäisemiseksi. Haluamme tapahtumalla tuoda näkyväksi järjestöjen tärkeän työn ja näin tukea ihmisiä eteenpäin hankalissa elämäntilanteissa, kertoo Arttelin toiminnanjohtaja Nina Lindberg.

Lisää tietoa ohjelmasta ja aikataulusta löydät täältä.

Muut lisätiedot: Laura Annala / laura.annala@artteli-ry.fi / 050 447 1030

Yhteistyössä mukana:
A-klinikka Oy, Artteli-kumppanuusyhdistys ry, Diakonissalaitos, EHYT ry, Mielenterveysomaiset Pirkanmaa - FinFami ry, Mielen ry, Nextiili, Pelastusarmeija, Pro-tukipiste ry, Silta-Valmennusyhdistys ry, Tampereen A-Kilta ry, Tampereen kaupunki, Valo-Valmennusyhdistys ry, ViaDia Pirkanmaa ry.

Mukana myös: Glohair Tampere, yksityisiä parturi-kampaajia, vapaaehtoisia ja Tulisirkusryhmä Flamma.

Tapahtumaa sponsoroivat: Mikon Leipä, Ravintola C ja Tampereen kaupunki.