Artteli on ART

Elokuinen Artteli on ART - Sisäpihafest on osa Tapahtumien Yön to 8.8.2019 ohjelmistoa.
Tapahtumamme on kaikille avoin, maksuton ja päihteetön.
Tervetuloa nauttimaan letkeästä sisäpihatunnelmasta runojen, tarinoiden, musiikin ja hyppelyn parissa, tutustumaan taloon ja ottamaan löylyt Arttelin saunassa!

Artteli on ART - Sisäpihafest to 8.8.19 klo 15-21

Ohjelmassa:

- Yhteisösauna

Miesten vuoro klo 15-17
Sekasaunavuoro klo 17-18
Naisten vuoro klo 18-20

Sauna sijaitsee ylimmässä kerroksessa.

Maksuton, kaikille avoin ja päihteetön sauna. Mukaan tarvitset vain omat saunomiskamppeesi.
Yhteisösaunan aikana Arttelin kuntosali (0 krs.) on saunojille ilmainen.

- Tarinatyöpaja klo 15-19 sisäpihalla

Kerro tai kirjoita tarinasi siitä, kun tarvitsit apua. Työpaja on osa nuorten luomaa Apu on kaikille -kampanjaa, jonka tavoitteena on vähentää
nuorten avun hakemisesta aiheutuvaa leimautumista. Kampanja kuuluu Nuorten arki haltuun -hankkeeseen ja sitä koordinoi Silta-Valmennusyhdistys.

- Arttelin talokierros klo 17-18, lähtö sisäpihalta

Kaikille avoin kierros, jonka aikana pääsee tutustumaan Kumppanuustalon tiloihin ja kuulemaan talon toiminnasta sekä talossa toimivista yhdistyksistä.

- Runoryhmä Tarun runonlausuntaa klo 18-18:30 sisäpihalla

Runonlausunta: Paavo Luokkala ja musiikki: Hilkka Malm ja rytmiryhmä sekä Arto Heinämäki (kitara ja laulu).

- Kangoo Club Ylöjärven hyppykenkäesitys ja kaikille avoin hyppykenkien kokeilumahdollisuus klo 18:30-19:30 sisäpihalla

- Yhtye Uusi Laine esiintyy klo 19:30-20 sisäpihan autotallissa

- Performanssi Sikaihminen klo 20:15-20:45 Arttelin kellarikerroksen Pohja-tilassa

Miten evoluutio on muokannut meistä keitä olemme? Kuka valitsee syntymämme tarkoituksen? Mikä määrittää saammeko kultaisen lusikan vai koristeomenan? Juoden kauramaitoa ja teurastaen lajitovereitamme huuhtoudumme lopuksi kuitenkin muovina mereen. Esityksen ikäraja on K13. Katsomoon mahtuu 60 hlöä.

Työryhmä:

Alkuperäisidea: Kaisa ja Antti-Jussi Kortesoja sekä Johanna Juvonen ja Biagio Rosa. Osioiden käsikirjoitus ja ohjaus: Kaisa Kortesoja. Musiikki ja äänimaisemat: Antti-Jussi Kortesoja ja Biagio Rosa. Tekstit: Kaisa Kortesoja. Sikanaamio: Biagio Rosa. Esiintyjät: Kaisa ja Antti-Jussi Kortesoja. Ääniä: Saara ja Siiri, siat Eläinsuojelukeskus Tuulispää, Taika-kissa ja Ruu-koira. Sikaihminen kappale: Antti-Jussi Kortesoja.

Performanssi on syntynyt kahden taiteilijaparin ajatuksista ja ideoista pohdintaan, mikä laji on sikaihminen? Pohdinta jatkukoon meissä kaikissa.

TARJOLLA MYÖS SUOLAISTA JA MAKEAA
Syyria nam nam tarjoaa herkullista Lähi-idän ruokaa klo 15 alkaen siihen asti, kun ruokaa riittää. HUOM. Ruokakojulla käy vain käteinen.

Lisäksi Kahvila Paulikki avoinna Arttelin sisätiloissa koko tapahtuman ajan. Paulikissa voi maksaa myös kortilla.

Sisäpihalla myös pihapelejä viihdykkeenä!

Tapahtuman järjestää Artteli-kumppanuusyhdistys ry. Artteli pidättää itsellään oikeuden mahdollisiin ohjelmassa tapahtuviin muutoksiin.

Tapahtuma löytyy Facebookista Artteli on ART - Sisäpihafest