Asunnottomien yö

Kumppanuustalo Arttelissa vietetään valtakunnallista Asunnottomien yötä

to 17.10. klo 18-23.

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Ohjelmassa:

Koko tapahtuman ajan klo 18-23
ruokailua / takkien, lapasten, pipojen ja villasukkien sekä hygieniatarvikkeiden jakoa / asumis- ja talousneuvontaa / hiustenleikkuuta ja parranajoa / hiusten letitystä / kynsienleikkuuta ja -lakkausta / fysioterapeuttien neuvontaa, vinkkejä ja ohjausta/ esittelypisteitä / Viadian dokumentti asunnottomuudesta nähtävillä Elokolossa

Klo 18

Tapahtuman avauspuheenvuoro, Tampereen A-Killan toiminnanjohtaja Vesa Vaittinen

Klo 18-20

Kelan palveluneuvontaa

Klo 18:30-19:15

Paneelikeskustelu, keskustelijoina: kaupunginvaltuutetut Olga Haapa-aho (vihr), Jouni Markkanen (kok), Minna Minkkinen (vas) ja Inna Rokosa (sdp) sekä kokemusasiantuntija Jonna ja projektisuunnittelija Elina Autio A-klinikkasäätiön Nea-hankkeesta. Keskustelun vetäjänä vastaava ohjaaja Miika Joenperä Tampereen A-killan ETNA-työstä.

Klo 18-21

Nextiilin kangasviestityöpaja

Klo 19:30-20

Soolona artisti Tiina K

Klo 21:30

Tulisirkusryhmä Flamman tulishow

Keittoa ja lettuja tarjolla klo 18 alkaen ja lihapataa sekä sämpylöitä klo 20 jälkeen.

Yhteistyössä mukana:
A-klinikka Oy, Artteli-kumppanuusyhdistys ry, Diakonissalaitos, EHYT ry, Mielenterveysomaiset Pirkanmaa - FinFami ry, Mielen ry, Nextiili, Pelastusarmeija, Pro-tukipiste ry, Silta-Valmennusyhdistys ry, Tampereen A-Kilta ry, Tampereen kaupunki, Valo-Valmennusyhdistys ry, ViaDia Pirkanmaa ry.

Mukana myös:

Glohair Tampere, yksityisiä parturi-kampaajia, Jalkahoitola Lentävä Loikka, Vauvajengi, Tulisirkusryhmä Flamma, Motive Osk ja useat vapaaehtoiset.

Tapahtumaa sponsoroivat:

Mikon Leipä, Ravintola C ja Tampereen kaupunki.

HUOM! Asunnottomien yön jatkoja vietetään Arttelissa pe 18.10. Elokolo tarjoaa aamupuuroa klo 9-11 (0. krs, Yhteisötila KUULU). Klo 13:30-14:30 visaillaan yhdessä tietovisan merkeissä (0.krs Yhteisötila KUULU), jonka jälkeen klo 14:30-16:30 on mahdollisuus laulaa karaokea tai nauttia muiden laulannasta (0.krs, Pohja). Tervetuloa!

Jos haluat osallistua ennakkoon lahjoittamalla:
Ehyt kerää lapasia: https://www.facebook.com/events/2498015813762266/
Valo-Valmennusyhdistyksen Yhteisöpaja kerää hygieniatarvikkeita: https://www.facebook.com/events/414060232551642/
Partioaitta kerää takkeja: https://www.partioaitta.fi/hyvakiertamaan/

Valtakunnallisesta Asunnottomien yöstä:
Suomessa on vuodesta 2002 alkaen vietetty YK:n kansainvälistä päivää köyhyyden poistamiseksi Asunnottomien yön merkeissä. Asunnottomien yö -kansalaisliike tukee jokaisen perusoikeutta vakinaiseen asuntoon, omaan kotiin. Asunnottomien yö on yksi suurimmista sosiaali- ja terveysalan vuosittaisista mielenilmauksista.

Vuoden 2019 teemana on asunnottomat naiset.

Lue lisää valtakunnallisesta Asunnottomien yöstä www.asunnottomienyo.fi

Lisätiedot: Laura Annala / laura.annala@artteli-ry.fi / 050 447 1030