Kulttuuripaja Virta Tiistain ohjelma

Paikka: Kumppanuustalo Artteli

TIISTAIN OHJELMA

SARJISRYHMÄ

Tule piirtämään sarjakuvia yhteisen pöydän ääreen! Voit jatkaa jo aloittamaasi sarjakuvaprojektia, aloittaa täysin uuden sarjakuvan tai tulla kokeilemaan sarjakuvantekoa ensimmäistä kertaa. Sinulla voi olla jo valmiita tarinaideoita, tai sitten ryhmä voi auttaa ideoiden kehittelyssä. Halukkaat pääsevät piirtämään piirtoterällä ja musteella, mutta kaikki muutkin pajan välineet ovat vapaassa käytössä.
Kulttuuripajan oma tila 13.8.-10.9.

SOITTORYHMÄ

Bändisoiton alkeet. Ryhmä on jatkuva ja suljettu. Mahdollisia vapaita tai vapautuvia paikkoja voi kysellä Samuelilta. Kellarin bänditila. 13.8.-10.9.

KUVANTEKIJÄT

Universumin lempein mahdollisuus näyttää kuvataidettasi!

Onko sinullakin pöytälaatikossa tai bittiarkistossa kuvataidetta, jonka haluaisit muiden näkevän? Teetkö kuvallisia teoksia, jotka haluaisit jakaa muiden Kulttuuripajan kuvantekijöiden kanssa? Haluatko keskustella taiteen tekemisestä muiden kanssa ja ehkä saada lempeää vertaispalautetta? Jos vastasit ”kyllä” edes yhteen kysymykseen, tämä ryhmä on sinua varten. Ryhmässä ollaan vertaisten kesken rauhallisessa ympäristössä, jossa kaikkien on turvallista näyttää oman luovuutensa hedelmiä. Ryhmässä kunnioitamme kuvataiteen tekemisen eri tyylejä ja tarkoituksia. Me emme lyttää, emme arvostele, emme vähättele, emme vertaile, emmekä laita töitä paremmuusjärjestykseen. Me ihastelemme, vaikutumme, nautimme, kenties ilostumme tai liikutumme. Ryhmässä pyrimme keskusteluun, joka edistää taiteen tekemistä ja kunkin oman kuvallisen ilmaisun vahvistumista.

Ota ensimmäiselle ryhmäkerralle mukaan yksi tekemäsi kuvallinen teos (digitaalisen teoksen voit ottaa mukaan muistitikulla tai ladata sen nettiin paikkaan, josta löydät sen helposti). Teoksesi voi olla esim. maalaus, piirustus, luonnos, kollaasi, sarjakuva, valokuva, veistos, video tai lyhytelokuva. Teoksen ei tarvitse olla täysin valmis, viimeiseen asti hiottu tai teknisesti taitava. Tärkeintä on, että oma ilmaisusi pääsee näkyviin. Olisi myös hienoa, jos ensimmäisellä kerralla kertoisit muutaman vapaamuotoisen sanan teoksestasi tai itsestäsi kuvantekijänä, mutta tämä ei tietenkään ole pakollista. Kulttuuripajan oma tila 13.8.-10.9.

KUNTOSALIRYHMÄ

Haluaisitko lisätä kehontuntemustasi, oppia uusia ja helppoja liikkeitä parantaaksesi lihaskuntoasi ja saada onnistumisen fiiliksiä liikunnasta? Tässä jaksossa Arttelin kuntosalilla jatkuu tiistaisin ja torstaisin Kulttuuripajan liikuntaryhmä, johon voi tulla mukaan kokenut tai kokematon liikkuja. Ilmoittautuessa kerro, osallistutko vain tiistaina tai torstaina vai molempina. Ryhmän tavoitteena on lisätä kiinnostusta ja hauskuutta liikuntaan sekä omaan hyvinvointiin. Mukaan tarvitset vain mukavat, rennot vaatteet ja vesipullon. Kuntosaliryhmä kokoontuu myös väliviikkojen tiistaisin ja torstaisin.

Pohjakerroksen kuntosali.