Päihde- ja mielenterveyspäivä

Irti leimoista! on kaikille avoin ja maksuton päihde- ja mielenterveysasioita käsittelevä päivä, joka järjestetään ke 11.9. klo 10-16.

Vuoden 2019 teemana on leimat ja leimautuminen.

Ohjelmassa:

Klo 10:00 Päivän avauspuheenvuoro (sisäpiha)
Klo 10:00-11:30 Maksuton ruokailu (sisäpiha)

Klo 10:00-16:00 Päihde- ja mielenterveysjärjestöt esittäytyvät (esittelypisteitä aulassa, sisäpihalla ja pohjakerroksessa)
Klo 10:00-16:00 Huumehoidon avopalveluiden Jeesin Yhteisötoiminnan avoimet ovet (käynti sisäpihan kautta)

Klo 11:30 Musisoi Oskari Aava

Klo 12:00 Alustuspuheenvuoroja ja yhteistä keskustelua (Pohja, 0. krs)
Puheenvuorojen pitäjät: Anne Salminen (omaisen näkökulma, Pirkanmaan FinFami), kokemusasiantuntija KRIS-Tampere ry:ltä, Tim (korvaushoitoasiakkaan näkökulma, KEIJO-hanke) ja Aksu Piippo (identiteetin ja häpeän näkökulmasta, Mielen ry).

Klo 12:00 Rumputyöpaja (sisäpihan autotalli)

Lisäksi Kohtaamispaikka Elokolo ja kahvila-myymälä Paulikki ovat avoinna koko päivän ajan (1. krs)

Päivän järjestää:
A-klinikka Oy, Artteli-kumppanuusyhdistys ry, EHYT ry, , Mielenterveysomaiset Pirkanmaa - FinFami ry, KRIS-Tampere ry, Mielen ry, Nauha ry, Silta-Valmennusyhdistys ry, Sopimusvuori ry, Sosped-säätiö,Tampereen A-Kilta ry, Tampereen mielenterveysseura ry, Valo-Valmennusyhdistys ry ja YAD Youth Against Drugs ry.