Talon esteettömyydestä

Kumppanuustalo Artteli toimii vanhassa Solenan kenkätehdaskiinteistössä. Tehdasmaisen infrastruktuurin vuoksi tilamme eivät valitettavasti ole täysin esteettömiä, mutta ovat avustajan kanssa saavutettavissa.

Talon sisäpihan kautta on pääsy kumppanuustalon hissille. Osoitteesta Tammelankatu 21 löytyy sisäpihan porttikonki, jonka kautta pääsee tulemaan invataksilla sisäpihallemme. Sisäpihalta on suora kulku pyörätuoliluiskaa pitkin talomme hissiin. Hissin ovenpielestä löytyy ovikello.

Hissi ei ole moderni, vaan itse asiassa Tampereen vanhin käytössä oleva hissi vuodelta 1931. Avustajan apua tarvitaan hissin ovien avaamiseen ja sulkemiseen, sekä muutamien talosta löytyvien kynnysten ylittämiseen. Hissin sekä avustajan avulla pääsee talomme kaikkiin kerroksiin ja tiloihin. Talossamme ei valitettavasti ole varsinaista inva-WC:tä, mutta muutama tilavampi wc löytyy, joihin mahtuu menemään pyörätuolin ja avustajan kanssa sisälle. Mahdollista avustajan nostoapua saatetaan tarvita auttamaan WC-istuimelle siirtymisessä.

Lisätietoja esteettömyydestä voit kysyä Kumppanuustalon infosta, p. 050-452 1169.